Rower zamiast aerobiku?

Jazda na rowerze cieszy się ostatnimi czasy coraz większą popularnością. Codziennie kolejne osoby przesiadają się z samochodu czy transportu publicznego na rower i na nim pokonują drogę do pracy lub szkoły. Czy taka forma aktywności fizycznej jest wystarczająca i może zastąpić zajęcia na siłowni?

 Jazda na rowerze to bez wątpienia jeden z najprzyjemniejszych rodzajów wysiłku fizycznego. Wbrew pozorom jest świetnym treningiem wytrzymałościowym i siłowym, a także sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Przemierzanie kolejnych kilometrów na świeżym powietrzu działa na nasz organizm niczym kąpiel tlenowa, która skutecznie odżywia wszystkie komórki naszego ciała.

Każdy wysiłek fizyczny spala kalorie. Co jednak robić, by było ich najwięcej, a jazda na rowerze była równie skuteczna co zajęcia aerobiku? By trening rowerowy był jak najbardziej efektywny, warto przestrzegać kilku ważnych założeń. Najważniejsza w walce o upragnioną sylwetkę i dobrą formę jest konsekwencja. Ćwiczenia powinny być regularne, dlatego istotne jest, by codziennie na jazdę na rowerze przeznaczyć minimum pół godziny. Podobnie jak na siłowni, zajęcia zaczynamy rozgrzewką, która w tym przypadku przybiera postać około 5-minutowej powolnej jazdy. Niezwykle ważne jest by utrzymywać stałe tempo jazdy i tym samym pracy naszego serca. Warto w tym celu zainwestować w pulsometr,  który pozwoli nam kontrolować nasze tętno. Aby spalać tkankę tłuszczową, nasz puls powinien utrzymywać się na poziomie 70% jego maksymalnej wartości, którą obliczamy odejmując nasz wiek od 220. Każdy trening kończymy kilkuminutową spokojną jazdą, która powoli schłodzi nasz organizm. Równie ważna jak sposób jazdy, jest pozycja, jaką przyjmujemy na rowerze. Jeśli przez większość czasu siedzimy w pozycji wyprostowanej, pracują jedynie przednie mięśnie ud. Warto co jakiś czas wstać z siodełka, dzięki czemu pobudzimy do pracy także mięśnie pośladkowe. Przestrzegając wszystkich powyższych zasad i zachowując umiar, który jest równie ważny co wytrwałość w przypadku podjęcia jakiejkolwiek aktywności fizycznej, z pewnością w krótkim czasie zauważymy pierwsze efekty. Zatem jeśli nudzi Cię zabudowana przestrzeń siłowni, ale mimo to chcesz zadbać o swoją formę, nie ociągaj się i wskakuj na rower!

Tagged under: