Co daje trening na bieżni?

bieżnie

Kondycja, brak nadwagi i ładnie wyrzeźbiona sylwetka są marzeniem wielu ludzi. Już nikogo nie dziwią tłumy biegaczy pojawiające się w każdym parku, lesie, ale nawet w centrum miast. Niektórzy biegają bez względu na to, jaka pogoda jest za oknem, inni mają problem z odpowiednią motywacją, kiedy na dworze plucha albo siarczysty mróz. Na szczęście, nawet wtedy nie muszą rezygnować ze swojej pasji, tylko przenieść trening pod dach. Każda sala fitness czy siłownia wyposażona jest w bieżnie, ale ten sprzęt jest też dostępny dla chętnych, którzy chcieliby kupić bieżnię na własne potrzeby. Nie zajmuje zbyt dużo miejsca, a ceny nie są już tak wygórowane, jak jeszcze kilkanaście lat temu.

O czym trzeba pamiętać?

Bieżnie w jakimś sensie symulują zwykłe bieganie poza domem, więc wymagają butów do biegania. Dlatego niezwykle istotna jest jakość bieżni. Najbardziej optymalna wydaje się powierzchnia dobrze amortyzowana, aby maksymalnie zniwelować możliwe skutki uboczne biegania, czyli bolesność stóp oraz kontuzje. Dobrze również korzystać z pasa piersiowego, aby na bieżąco kontrolować precyzyjne pomiary tętna. Komputer pokazuje najważniejsze informacje, jak czas trwania biegu, ilość przebytych kilometrów oraz liczbę spalonych kalorii. Jednak warto sobie uświadomić, że pokazywane wartości z reguły bywają trochę zawyżone. Niezwykle istotnym parametrem jest nachylenie bieżni, które umożliwi wiele kombinacji w czasie treningu. Nawet niewielkie zwiększenie kąta nachylenia uaktywnia partie mięśni pośladków i tylnej części ud oraz pozwala na skuteczne przygotowanie się do ultramaratonu lub biegu górskiego. Zmiana kąta nachylenia daje też sposobność szybkiego marszu zamiast biegu.

Co daje trening na bieżni?

Bieżnie są wskazane dla osób pragnących stracić kilka zbędnych kilogramów, ukształtować sylwetkę oraz zwiększyć wydolność płuc, a tym samym poprawić kondycję. Efekty pojawią się naprawdę dość szybko, co powinno automatycznie wpłynąć na zwiększenie motywacji do stałego treningu.

j45on4aa3j