5 błędów, które najprawdopodobniej popełniasz podczas treningu

silownia

5 błędów, które najprawdopodobniej popełniasz podczas treningu

Dopiero co zaczynasz swoją przygodę z siłownią? A może pierwsze treningi masz już za sobą? Bez względu na Twój staż, przeczytaj uważnie artykuł, by dowiedzieć się o najpopularniejszych błędach, jakie popełniają osoby ćwiczące na siłowni.

  1. Unikanie konsultacji z trenerem personalnym

Rozumiemy jeśli lubisz ćwiczyć w samotności. Nie oznacza to jednak, że musisz rezygnować z jakiegokolwiek kontaktu z trenerem. Nie bój się poprosić specjalisty o poradę. Zamiast ćwiczyć samodzielnie nie posiadając odpowiedniej wiedzy, lub (co gorsza!) podpatrując innych ćwiczących na siłowni, podejdź do trenera, porozmawiaj, poproś o ułożenie planu treningowego lub po prostu o demonstrację ćwiczeń. Bez wątpienia skorzystasz na tym Ty i Twoje ciało.

  1. Siłownia traktowana jako miejsce spotkań towarzyskich

Na siłownię chodzisz z kimś znajomym? To bardzo motywujące. Musisz jednak uważać na zagrożenia z tym związane. Wiele osób spośród ćwiczących w parach czy grupach ma tendencje do pomijania rozgrzewki bądź zbędnego wydłużania przerw pomiędzy seriami ćwiczeń. Wszystko to może zwiększyć ryzyko kontuzji. Przebywając na siłowni ze znaną nam osobą, często więcej uwagi poświęcamy towarzyszowi i wspólnym rozmowom niż treningom. A chyba nie to jest naszym celem?

  1. Za dużo rywalizacji

Duch rywalizacji jest jak najbardziej wskazany i niezwykle motywujący. Trzeba jednak pamiętać, by była to zdrowa rywalizacja. Często wśród ćwiczących zauważyć można chęć dorównania, bądź prześcignięcia drugiej osoby. Wiąże się to z zapominaniem o własnych słabościach czy ograniczeniach. Ćwicz swoim rytmem i nie porównuj się do sąsiada. Trening zbyt wymagający w stosunku do naszych możliwości bądź zapominanie o technice (tak częste w przypadku gdy na pierwszy plan wysuwa się jedynie chęć podniesienia tego samego ciężaru, co ćwiczący obok) może przynieść przykre skutki.

  1. Brak konsekwencji

Jakiekolwiek działanie, by przyniosło rezultaty, wymaga konsekwencji. Praca nad swoim ciałem to proces wyjątkowo długotrwały. Warto więc pamiętać, by zdecydować się na jeden plan ćwiczeniowy, dietę czy suplementacje. Ciągłe zmiany nie dadzą oczekiwanego efektu. Trzymaj się raz obranego kierunku, a z pewnością zauważysz postępy.

  1. Zapominanie o pozostałych elementach – siłownia to nie wszystko!

Świetnie, jeśli wyeliminowałeś wszystkie powyższe błędy. Odpowiedni trening siłowy z pewnością przyniesie efekty. Trzeba jednak pamiętać, że dbałość o sylwetkę i zdrowie to tzw. praca zespołowa. Kluczem do sukcesu jest także odpowiednia dieta i tak ważny, a niestety często pomijany, odpoczynek. Ciało musi być przygotowane do wysiłku fizycznego. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o regeneracji, prawidłowym śnie i diecie. Wszystkie elementy składają się na pełne powodzenie. Nie zapomnij o żadnym z nich, a zwiększysz swoje szanse na sukces.